Voor onze vestiging in Nijmegen zijn wij, als uitbreiding van ons team, op zoek naar een:

Transportplanner (fulltime)

Functieomschrijving

De afdeling planning is binnen DFDS Logistics Nijmegen B.V. het kloppende hart van de operatie. Hier komt vraag en aanbod samen en ontstaat de start van onze dienstverlening. Als Transportplanner maak jij deel uit van ons planningsteam en werk je onder verantwoordelijkheid van de Operationeel Manager.

Tot de werkzaamheden van de Transportplanner behoren het contact onderhouden met opdrachtgevers, laad- en losadressen en chauffeurs, het controleren en verwerken van gegevens in ons systeem en het opstellen van de meest optimale planning waarbij voedselveiligheid en optimale service steeds het meest essentieel zijn. Als Transportplanner ben jij bereidt om in shifts te werken waarbij ook weekenddiensten van toepassing kunnen zijn.

Over Team Planning

Het planningsteam bestaat uit zo’n 20 collega’s over diverse disciplines binnen de planning. Zo maken wij onderscheid tussen de subafdelingen voorladen, export, import, autobegeleiding en France. Gezamenlijk zorgen onze planners voor de meest efficiënte inzet van chauffeurs en materieel waarmee een optimale service verleend wordt aan onze opdrachtgevers.

Er wordt hierbij intensief samengewerkt met opdrachtgevers, laad- en losadressen, chauffeurs en andere interne collega’s zoals de afdelingen Front Office, packaging, warehouse en workshop.

Het team kenmerkt zich door een aanpakkers mentaliteit waar er hard gewerkt wordt wanneer het moet maar er zeker ook plaats is voor lachen waar het kan. Kortom: een fijne en informele werkplek waar jij jouw talenten kan ontplooien!

Jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden
  • Het opstellen van de meest efficiënte planning;
  • Het controleren van ritgegevens in ons systeem en deze aanvullen/aanpassen waar nodig;
  • Continue aandacht voor voedselveiligheid en voedselbeveiliging;
  • Contact hebben met opdrachtgevers, laad- losadressen en chauffeurs;
  • Het zijn van een vraagbaak voor interne collega’s en externe relaties en autoriteiten;
  • Bedenken, inbrengen en implementeren van aanbevelingen en verbetervoorstellen.
Functie eisen
  • Een afgeronde MBO niveau 4 of HBO opleiding bij voorkeur in de richting van logistiek;
  • Kennis van de transportbranche en minstens 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • Een klant- en oplossingsgerichte aanpak;
  • Een leergierige houding;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, m.n. mondeling;
  • Flexibiliteit qua werkuren;
  • Je bent proactief en assertief;
  • Je bent een teamplayer met een hoge mate van betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Je kan omgaan met dagelijkse hectiek;
  • Je bent full time beschikbaar;
  • Je bent woonachtig in de omgeving van Nijmegen.
Voldoe jij niet volledig aan deze profielschets maar ben je ervan overtuigd dat deze functie je op het lijf geschreven is, dan nodigen we je uit alsnog te solliciteren en ook ons te overtuigen!
Arbeidsvoorwaarden
  • Een passend salaris conform de CAO beroepsgoederenvervoer;
  • Een uitdagende functie in een internationale en groeiende onderneming;
  • Een werkomgeving waar niet alleen jij als medewerker centraal staat, maar ook als persoon;
  • Minstens 24 verlofdagen én 3,5 ATV dagen;
  • Diverse aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals reizen met onze ferry’s, een fietsplan en mogelijke collectiviteitkorting op jouw zorgkostenverzekering.
Sollicitatieprocedure

De sollicitatieprocedure bij DFDS Nederland verloopt via onderstaande stappen. Tijdens de procedure hopen we je een inkijkje te geven bij DFDS Nederland, maar proberen we vooral jou te leren kennen.

Stap 1 – Sollicitatie en Selectie

Stap 2 – Sollicitatiegesprek

Stap 3 – Meekijken op de afdeling

Stap 4 – Aanbod en acceptatie

Meer weten?

Wil je meer weten over de functie of sollicitatieprocedure? Bel of Bel of app Finbar (HR afdeling Nijmegen) via  +31 (0)6 39 015 560.