Voor onze vestiging in Nijmegen zijn wij, als uitbreiding van ons team, op zoek naar een:

capaciteitsplanner (fulltime)

Functieomschrijving

Er wordt dagelijks behoorlijk wat kilometers gereden door ons rollend materieel. Ca. 250 trucks en 700 trailers, bestuurd door onze topchauffeurs zorgen er dagelijks voor dat wij de juiste producten op de juiste plek kunnen leveren. Het bepalen en beheersen van de capaciteit van deze trailers en de juiste inzet hiervan is daarbij essentieel. Hetzelfde geldt voor het coördineren van onze chauffeurs. Wij zijn daarom op zoek naar een Capaciteitsplanner. Ben jij een puzzelaar? Kan jij het overzicht bewaren in een hectische omgeving en krijg jij energie als logistieke processen, mede dankzij jou, goed verlopen? Heb jij daarnaast leidinggevende capaciteiten? Dan is dit jouw kans als Capaciteitsplanner.

Over Team Planning

Het planningsteam bestaat uit zo’n 20 collega’s over diverse disciplines binnen de planning. Zo maken wij onderscheid tussen de subafdelingen voorladen, export, import, autobegeleiding en France. Gezamenlijk zorgen onze planners voor de meest efficiënte inzet van chauffeurs en materieel waarmee een optimale service verleend wordt aan onze opdrachtgevers.

Er wordt hierbij intensief samengewerkt met opdrachtgevers, laad- en losadressen, chauffeurs en andere interne collega’s zoals de afdelingen Front Office, packaging, warehouse en workshop.

Het team kenmerkt zich door een aanpakkers mentaliteit waar er hard gewerkt wordt wanneer het moet maar er zeker ook plaats is voor lachen waar het kan. Kortom: een fijne en informele werkplek waar jij jouw talenten kan ontplooien!

Jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden
  • Zorgdragen voor het voldoen aan de vereiste capaciteit in mens en materiaal;
  • Zorgdragen voor het voldoen aan de vereiste capaciteit in mens en materiaal;
  • Zorgdragen voor continue inzicht van beschikbare capaciteit en locatie hiervan;
  • Coördineren van het team voorlaadchauffeurs;
  • Opstellen van personeelsplanning van dit chauffeursteam;
  • Het voeren van sollicitatie-, voortgangs-, evaluatie- en functioneringsgesprekken, in samenspraak met de afdeling HR;
  • Bedenken, inbrengen en implementeren van verbetervoorstellen;
  • Het onderhouden van in- en externe relaties met collega’s en contactpersonen teneinde een goede samenwerking te creëren.
Functie eisen
  • Relevante werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Een afgeronde opleiding op minstens MBO4 niveau (óf dit niveau is opgedaan door ervaring in een soortgelijke functie);
  • Nauwkeuring en analytisch sterk;
  • Communicatief sterk;
  • Leidinggevende en coördinerende capaciteiten;
  • Houdt het hoofd koel in een hectische omgeving;
  • Oplossingsgericht en gewend snel te schakelen;
  • Fulltime beschikbaar;
  • Woonachtig in (de omgeving van) Nijmegen.
Voldoe jij niet volledig aan deze profielschets maar ben je ervan overtuigd dat deze functie je op het lijf geschreven is, dan nodigen we je uit alsnog te solliciteren en ook ons te overtuigen!
Arbeidsvoorwaarden
  • Een passend salaris conform de CAO beroepsgoederenvervoer;
  • Een uitdagende functie in een internationale en groeiende onderneming;
  • Een werkomgeving waar niet alleen jij als medewerker centraal staat, maar ook als persoon;
  • Minstens 24 verlofdagen én 3,5 ATV dagen;
  • Diverse aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals reizen met onze ferry’s, een fietsplan en mogelijke collectiviteitkorting op jouw zorgkostenverzekering.
Sollicitatieprocedure

De sollicitatieprocedure bij DFDS Nederland verloopt via onderstaande stappen. Tijdens de procedure hopen we je een inkijkje te geven bij DFDS Nederland, maar proberen we vooral jou te leren kennen.

Stap 1 – Sollicitatie en Selectie

Stap 2 – Sollicitatiegesprek

Stap 3 – Meekijken op de afdeling

Stap 4 – Aanbod en acceptatie

Meer weten?

Wil je meer weten over de functie of sollicitatieprocedure? Bel of app Antoinette (HR Manager Nijmegen) via: +31 (0)6 22 988 502.